همشاگردی های مهربان

همشاگردی های مهربان

مجموعه ای از فعالیتهای علمی و عملی دانش آموزان پایه پنجم
همشاگردی های مهربان

همشاگردی های مهربان

مجموعه ای از فعالیتهای علمی و عملی دانش آموزان پایه پنجم

یلدا مبارک


یلدا بر همه ی دوستان و عزیزان همراه مبارک .

امروز در اتاق درس یاسین لحظاتی را با هم سپری کردیم که به زودی تصاویر یادگاری آن را در این صفحه ثبت خواهم کرد .

عروسک بازی ، کمی متفاوت !

امروز در فضای اینترنت خیلی اتفاقی به این عکس ها رسیدم .

من که خیلی ازشون خوشم اومد ؛ امیدوارم شما هم دوستش داشته باشید .




راه حل طلایی

خلاصه یک را پیدا کردم که دیگر زنگ تفریح های آرامی داشته باشیم و دوستی ها جای شیطنت ها و دعواها رو بگیرد . و از طرف دیگر هم بعضی ها که یادشان می رود در منزل باید درس هایشان را مرور کنند (بعضـــــــــــی ها) با این روش حداقل به فکر درس خواندن می افتند .

و اما راه حل طلایی ، قرار شد بچه ها به هشت گروه سه نفره و یک گروه دو نفره تقسیم بشوند و از این به بعد در پرسش های شفاهی پرسش گروهی داشته باشیم . به این شکل که یک گروه سه نفره برای پرسش حاضر می شوند و هر شخص به سوال های خودش پاسخ می دهد. اگر هر سه نفر درست پاسخ دادند که در تابلوی ستاره های گروهی ، افراد گروه یک ستاره می گیرند . اما اگر یک نفر نتوانست به سوالش پاسخ دهد ، گروه ستاره ای دریافت نخواهد کرد . و از طرفی هر دانش آموز در دفتری که من از اول سال تهیه کرده ام صفحه ای مربوط به خود دارد که تمام فعالیت هایش در آن ثبت می شود . 

حالا در زنگ های تفریح و فرصت های،اضافه همه به فکر مرور مطالب هستند تا در این فعالیت از دیگر گروه ها عقب نمانند .

و همچنین از نوشتن املای گروهی بسیار لذت بردند .

امیدوارم بتوانیم به درستی پیش برویم .








تابلوی نمایش پروژه طراحی و ساخت

شما می توانید برای مشاهده مطالب مربوط به پروژه طراحی و ساخت به لینک زیر مراجعه بفرمائید :

تابلوی نمایش پروژه طراحی و ساخت

آشنایی با پروفسور گیلانی (پروفسور فضل الله رضا)

زندگینامه

وی فرزند «شیخ اسدالله رضا» (روحانی و مالک) و از نبیرگان امیر «هدایت‌الله‌خان فومنی» در سال ۱۲۹۳ خورشیدی در رشت به دنیا آمد. او برادر دکتر عنایت‌الله رضا است. وی تحصیلات ابتدایی را در همان شهر به پایان برد و دیپلم را در تهران و لیسانس خود را در رشتهمهندسی برق از دانشگاه تهران گرفت. در سال ۱۳۲۴ مدرک فوق لیسانس را از دانشگاه کلمبیا در آمریکا و دکترای خود را در رشته مهندسی برق از دانشگاه مؤسسه تکنولوژی نیویورک (دانشگاه نیویورک فعلی) دریافت کرد. وی پس از محمدعلی مجتهدی به عنوان دومین رئیس دانشگاه صنعتی آریامهر انتخاب شد.

 

سوابق دانشگاهی 

 

طی سال‌های ۱۳۲۹ تا ۱۳۳۴ عضو گروه مهندسی برق دانشکده مهندسی دانشگاه کاتولیک آمریکا و سپس دانشگاه‌ام آی تی در بوستون آمریکا بود و بین سال‌های ۱۳۳۳ تا ۱۳۴۷ در گروه مهندسی دانشگاه سیراکیوز در ایالت نیویورکعضویت داشت. پروفسور رضا در سال‌های ۱۳۴۰ تا ۱۳۵۳ استاد مهمان در دانشگاه‌های مرکزی سوییس، کپنهاکدانمارک و دانشگاه کلرادو در بولدر آمریکا و پاریس بوده‌است.

پروفسور رضا از سال ۱۳۵۷ تاکنون استاد دانشگاه‌های کنکوردیا در مونترئال در کبک کانادا و دانشگاه مک‌گیل مونترئالاست. او همچنین رییس افتخاری کنفرانس مهندسی برق ایران، استاد افتخاری دانشگاه تربیت مدرس، رییس انجمن علمی ایرانیان در آمریکای شمالی، رییس گسترش زبان و ادب فارسی و مشاور و همکار فعال مؤسسات علمی و ادبی فراوانی بوده‌است. پروفسور رضا یکی از پایه‌گذاران نظریه اطلاعات و مخابرات در جهان است و تحقیقات گسترده‌ای در زمینه ظرفیت شنون و ارسال حداکثر اطلاعات در کانال‌های مخابراتی نویزدار، نظریه اطلاعات و فرایندهای تصادفی، سیستم‌های خطی آنالیز عمومی، نظریه سیستم‌ها و مدارها، نظریه کنترل سیستم‌های پویا، فضاهای خطی، انتقال و تلفات انرژی در شبکه‌های n دهانه‌ای انجام داده‌است. او همچنین معتقد است که نباید سنت‌های ملی و دینی را آسان از دست داد و در وضع کنونی جهان، خردگرایی به تنهایی نمی‌تواند جوامع جهان سوم را با جهش یک روزه به رده اول اقتصاد و تکنولوژی برساند.

 

مشاغل دولتی

 

  • ریاست دانشگاه صنعتی شریف، ۱۳۴۶ تا ۱۳۴۷
  • ریاست دانشگاه تهران
  • سفیر ایران در یونسکو، ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۳
  • سفیر ایران در کانادا، ۱۳۵۳ تا ۱۳۵۷
  • آثار علمی

    تحلیل شبکه‌های برق، تئوری اطلاعات، فضاهای خطی، برگ بی برگی، حدیث آرزومندی، مهجوری و مشتاقی، پژوهشی در اندیشه‌های فردوسی، دیده‌ها و اندیشه‌ها، نگاهی به شاهنامه، محمد اقبال، هندسه عملی و علمی و غیره.

شهر من انزلی

یکی از مطالب زیبا و خواندنی تاریخ کشور عزیزمان ایران، بی‌شک سابقه‌ی نام‌گذاری شهرها و شهرستان‌های این مرز و بوم است که با مراجعه به منابع، به گذشته تاریخی این نامگذاری‌ها پی می‌بریم. یکی از این شهرهای جذاب و تاریخی شهر انزلی با پهنای 50 کیلومتر مربع، در کناره جنوب باختری دریای مازندران است.

این شهر که از روزگار باستان تا زمان حال کماکان جایگاه مردم و اقوام گوناگون بوده است، مراحل گوناگونی را طی نمود تا به نام انزلی فعلی رسیده است. در این باره ایرج افشار سیستانی می‌نویسد :

شهر انزلی از روزگار باستانی تاکنون زن زلی، سین سیلی، هنزرلی، فرزه انزلی، آبادی انزلی، شهر انزلی، بندرانزلی، انزلیج، اِنزل، پهلوی و انزلی نامیده شده است.

وجود خلیج انزلی که محل امنی برای پهلو گرفتن کشتی‌ها و ماهیگیری بوده، امکان ماهیگیری در این ناحیه، روابط بازرگانی ایران و روسیه و عوامل دیگری که در گسترش این بندر مؤثر افتاده، آن را به شهرک و سپس به یک بندر مهم تبدیل کرده است. از 1314 ﻫ.ش. نام آن به شهر یا بندر پهلوی تغییر داده شد و مورد توجه دولت وقت قرار گرفت.

نام این شهر پس از پیروزی انقلاب اسلامی به بندر انزلی تغییر یافته و امروز به دلیل داشتن بستگی با کشور فدراتیو روسیه و دیگر کشورها، دارای جایگاه مهم ویژه‌ای بوده و به وسیله کانال‌های ولگا و ولگادن به دریای سیاه و از آن جا به اروپای شمالی و اروپای جنوبی ارتباطاتی دارد.

روس‌ها، شهر انزلی را «زن زلی» یا «سین سیلی» می‌نامند که به زبان روسی پیشین به معنی «بمان» یا توقف کن است و با انزل به معنی «فرود آمدن» تقریباً همانندی دارد.

گرجی‌ها در آثار تاریخی و جغرافیایی خود، از این شهر به نام «زنزلی» یاد کرده‌اند که به معنی چشم تنگ است.

بعضی بر این باورند که در گذشته‌های دور، انزلی محل روییدن «لی» و «سوف» بوده که هر دو از گیاهان کناره تالاب انزلی هستند؛ از این رو این محل را »هنزرلی» خوانده‌اند و اندک اندک «انزلی» شده است.

می‌گویند هنزر، یعنی این اندازه و «لی» نیز گیاهی است که با آن سقف خانه را می‌پوشانند.

چون خانه‌های نخستین این جا را با «لی» می‌ساختند، از این رو می‌گفتند «خانه ازلی» که به دلیل تکرار آن، خانه افتاد و اندک اندک «انزلی» شد.

جهانگیر سرتیپ پور بر این باور است که «انزل»، «انزر»، «انجر» یا «انگر» به گفته ابومنصور جوالیقی به معنی لنگر است.

پس از این که مردم به انزلی مهاجرت کردند و در این محل به طور دایم ساکن شدند، این شهر به نام «فرزه انزلی»، «آبادی انزلی»، «شهر انزلی» و «بندر انزلی» سرشناس شد.

جغرافیادانان بر این باورند که انزلی جایی است که سه سوی آن، آب و یک سوی آن، خشکی است. هم رسته این واژه، واژگان دیگری نیز وجود دارد که آخرشان به «ج» ختم می‌شود و می‌توان گفت که انزلی در اصل «انزلیج» بوده و انزلیج به معنی اسکله‌ای بوده که جلوی رودخانه برای پهلوگرفتن کرجی‌ها می ساختند.



تبریک

با سلام و عرض تبریک به همکاران عزیز 

 

بالاخره نتیجه مسابقه وبلاگ نویسی مجله رشد ابتدایی اعلام شد!



به کلیه برگزیدگان مسابقه وبلاگ نویسی مجله رشد ابتدایی، صمیمانه تبریک عرض نموده و برای همگان آرزوی موفقیت می کنم.

وبلاگ بنده هم به عنوان یکی از وبلاگ های موفق کشوری از بین هزار وبلاگ توسط دفتر انتشارات تکنولوژی آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی -مجله رشد آموزش ابتدایی انتخاب شده است .

این موفقیت را سپاسگزار پروردگارهستم ؛ امیدوارم بتوانم با همراهی و همیاری  شما مطالب بهتر و پر بارتری ارائه دهم .


با تشکر فراوان از جناب آقای دکتر مجدفر و سایر همکارانشان

تابلوی نمایش

یک نمونه از تابلوی نمایش جشنواره جابربن حیان (پروژه آزمایش)