همشاگردی های مهربان

همشاگردی های مهربان

مجموعه ای از فعالیتهای علمی و عملی دانش آموزان پایه پنجم
همشاگردی های مهربان

همشاگردی های مهربان

مجموعه ای از فعالیتهای علمی و عملی دانش آموزان پایه پنجم

کارنامه توصیفی پایه پنجم (ویرایش 92 - 91)

چند وقتیه که واسه تنظیم دفتر ثبت شاخص ها دنبال یک نمونه از کارنامه توصیفی پایه پنجم می گشتم . البته در فضای مجازی یک نمونه از سال های گذشته رو به دست آورده بودم اما نیاز به یک ویرایش جدید داشتم ؛ خلاصه بعد از کلی هفت خوان یک نمونه از این کارنامه (ویرایش سال گذشته) رو به لطف یک عزیز پیدا کردم .


فکر کنم این محتوا بتواند به خیلی از همکاران عزیز کمک کند و پاسخ سوالاتشان را با توجه به این کارنامه دریافت کنند . 

چون اسکنر در دسترس نداشتم ، محتوای اصلی کارنامه را تایپ کردم .


دوستان عزیز شما می توانید کارنامه توصیفی پایه پنجم را از اینجا دانلود نمائید . 

تولدت مبارک پارسا جان

امروز ، تولد پارسای عزیزمون هست . پارسای عزیز تولدت مبارک . 

انشاءالله صد ساله شی ، نه ، صد و بیست ساله شی ، نه ، صد و بیست سال کمه ، همیشه زنده باشی .

آرزومندم که به تمام آرزوهای زیبایت برسی . (البته با سعی و تلاش)


عاشورا و عشق مولا در دل ما

وقتی ماه محرم از راه می رسد ، قلبمان در سینه تندتر می زند ؛ گویا قصد پرواز دارد .

گویی این قلب دیگر متعلق به تو نیست ، از جایی دیگر به این حجم کوچک تبعید شده است .

وای خدای من چه شور و چه غوغایی ، همه حسین گویان به عشق مولا عزادارند .

این روزها دیگر کوچک و بزرگ معنا ندارد ، همه ماتم دارند ، همه از مظلومیت می گویند...

همه می داند بر سر طفل بی گناه چه آوردند .

آخر کینه تا به کجا ؟؟؟

کاش آن روز در کربلا بودیم ....

کاش جرعه ای آب بود ....

کاش مردانگی و آزادگی کاروان سبز کربلا در همان زمان به چشم کافران می آمد ...

راستی اگر ما در کربلا بودیم ، چه می کردیم ؟؟؟









سلام بر شما

نازم آن آموزگاری را که در یک نصف روز

دانش‌آموزان عالم را همه دانا کند

ابتدا قانون آزادی نویسد بر زمین

بعد از آن با خون هفتاد و دو تن امضا کند . . .

فرا رسیدن ماه محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی را به عزادارن حضرتش تسلیت عرض می نماییم .


السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین


مرثیه ی : ای کربلا کلیک کنید.

با تشکر از کلاس دوست داشتنی

پیامک بازی دشمن خواب نوجوانان

 

اگر شما هم نوجوانی دارید که گوشی تلفن همراه در اختیار دارد، لازم است برای او مقرراتی وضع کنید.

مثلا لازم است شبها از ساعت مشخصی به بعد، گوشی را خاموش کرده و در مکانی دور از بالش و تخت خواب خود قرار دهید. زیرا محققان اعلام کرده‌اند برای یک خواب خوب لازم است گوشی تلفن همراه شبها از دسترس نوجوان دور باشد. آنها متوجه شده‌اند هر چه تناوب پیامک بازی بیشتر باشد نشانه‌های اختلالات خواب در نوجوان بیشتر می‌شود.

مثلا این نوجوانان، کمتر می‌خوابند، بیشتر طول می‌کشد تا به خواب بروند و وقتی در رختخواب خود هستند بیشتر بیدار هستند و پیامک بازی می‌کنند تا اینکه بخوابند.

به همین علت هم در طول روز بیشتر احساس خستگی می‌کنند. تازه اگر استرس هم داشته باشند این مشکل با پیامک بازی بدتر می‌شود. زیرا ممکن است در میان شب با صدای زنگ و علامت رسیدن پیام تلفنی از خواب بپرندو لازم بدانند که به آن پیامک جواب بدهند. با تمام این دلایل در نهایت احساس سلامتی، شادی و رضایت از زندگی در آنها کمتر است.

بنابراین متخصصان توصیه می‌کنند نوجوانان از پیامک بازی بی رویه خودداری کنند و دست کم شبها تلفن خود را خاموش نگه دارند. بخصوص اگر در شرایط استرس هستند و بدانند که روابط بین فردی هم گاهی برای ترمیم به سکوت نیاز دارد.

روزنامه اطلاعات

یک تکه آسمان ...

 

پروردگار من، گناهانم زبانِ مرا بند آورده و رشته‌ی سخنم را از هم گسسته است و من عذری اقامه نتوانم کرد. پس همچنان اسیرِ گرفتاری و گروگانِ کردار خویشتنم. در میان گناهان سرگردانم، و از مقصد خود بیراه شده‌ام و دستم از چاره کوتاه است…

ای مولای من، بر من رحمت آور که به صورت بر زمین افتاده‌ام و از راه لغزیده‌ام. به حِلم خود از نادانی‌ام درگذر، و به احسان خود از بدکرداری‌ام، که به گناه خود اقرار دارم و به خطای خود معترفم. اینک این دست من و این سَرِ من که برای قصاص از خود آن را با فروتنی تسلیم کرده‌ام. بر پیری‌ام و پایان گرفتنِ روزگارم و نزدیک شدنِ مرگم و ناتوانی و درویشی و بیچارگی‌ام رحمت آور.

مولای من، به من رحم کن آن گاه که پایم از دنیا بریده شود، و یادم از خاطر آفریدگان برود، و همچون کسی که یکباره از یاد رفته است، به جمع فراموشان درآیم.

مولای من، آن گاه که چهره و حالتم دگرگون شود و جسمم بپوسد و اندامم پاره گردد و بندبند وجودم از هم بگسلد، بر من رحمت آور، که وای بر غفلت من از آنچه در پیش رو دارم.

دعای پنجاه و سوم صحیفه سجادیه

روزنامه اطلاعات

روزتون مبارک

سلام. غیبت چند روزه من رو ببخشید. کارها کمی زیاده.


فردا روز دانش آموزه و من هم به نوبه خودم این روز رو به همه ی گل پسرها و گل دخترهای ایران زمین و به خصوص آقا پسرهای اتاق درس یاسین تبریک می گم.

روزتون مبارک.



مادر ماهان لامعی یکی از پسرهای خوب اتاق درس ما زحمت کشیدن و به مناسبت این روز قشنگ برای بچه ها یه هدیه ای رو در نظر گرفتند و برای بچه ها آوردند.

نمی دونید این شکموها چه ذوقی داشتن.

از همین جا از خانم لامعی عزیز بابت این محبتشون تشکر می کنیم.

دست گلتون درد نکنه.

ما قول می دهیم که محبت های مامان و باباهای عزیز رو جبران کنیم.





و این هم آقا ماهان گل. 

ما از شما هم ممنونیم ، آقا ماهان.


نتایج رای گیری

بله ، خلاصه امروز خانم منصوری مسول امور پرورشی مدرسه اسامی شورای دانش آموزی رو اعلام کردند؛ که به همه ی منتخبین تبریک میگم.

اما از همه مهم تر یه نکته بود و اون هم این که نیایش و پارسا از کلاس پنجم بیش ترین رای رو داشتند (حتی بیش تر از ششمی ها). نیایش به عنوان رئیس و پارسا هم به عنوان نائب رئیس انتخاب شدند.

به این دو پسر گلم صمیمانه تبریک می گم.


و اما مراسم انتخابات دانش آموزی

خلاصه دیروز مراسم انتخابات دانش آموزی در مدرسه ما هم برگزار شد. این مراسم برای بچه ها خیلی مهم بود.
به چند علت ، اول اینکه اجازه ی رای دادن و انتخاب مسولین شورای دانش آموزی مدرسه رو داشتند و دومین قسمت قضیه مربوط به کاندیداهای محترم بود که ضمن فراگیری آداب و رسوم تبلیغات سالم و نیز در صورت انتخاب شدنشون باید یادشون باشه که به قول هاشون عمل کنند.
 و همچنین آن ها با نحوه ی اداره و همکاری در امور مدرسه به خوبی آشنا می شوند که انشاءالله در آینده ، شاهد حضور این عزیزان در عرصه های مهم باشیم.








گل های خوش بو

دیروز وقتی پرهام منو دید، بعد از سلام و صبح به خیر بهم گفت : خانم ما گل آوردیم. ازش تشکر کردم و وقتی که به کلاس رفتم، دیدم چند شاخه گل رو با سلیقه جدا کرده و داخل یک لیوان رو با خاک پر کرده و گل ها رو داخلش گذاشته.

گل های میخک هم همیشه خوش عطر هستند و من دوستشون دارم. از طرفی هم گل میخک رو میشه با همین روش (قلمه زدن) تکثیرش کرد؛ امیدوارم که این گل ها از بین نروند.

پرهام جان دستت درد نکنه.


این گل های زیبا در این عید زیبا تقدیم به شما که بهتر از گل هستید.