همشاگردی های مهربان

همشاگردی های مهربان

مجموعه ای از فعالیتهای علمی و عملی دانش آموزان پایه پنجم
همشاگردی های مهربان

همشاگردی های مهربان

مجموعه ای از فعالیتهای علمی و عملی دانش آموزان پایه پنجم

کودک و قصه

 

کودک و قصه: روش های آفرینش قصه با کودکان و نوجوانان.

نویسنده: اسماعیل همتی

ناشر: مدرسه، ۱۳۸۹.

تعداد صفحه: ۱۲۰ ص

شبنم عیوضی


کتاب "کودک و قصه" حاصل تجربه اسماعیل همتی از کارگاه "روش های آفرینش قصه" با کودکان و نوجوانان است. او دانش آموخته ادبیات دراماتیک و کارگردانی نمایش و پژوهشگر و مدرس ادبیات دراماتیک دانشگاه است و تجربه کار با کودکان و نوجوانان را در کارنامه خود دارد.

در این کتاب هدف ارائه روشی جذاب و سرگرم کننده برای رشد ذهنی کودکان و نوجوانان از راه هنر قصه نویسی است. در این کتاب تمرکز بر رشد خلاقیت است و قصه نویسی ابزاری برای دستیابی به این هدف. "به بیان دیگر در این کتاب هدف تنها آموزش روش های قصه نویسی و دست یابی به نتیجه آن، یعنی آفرینش قصه توسط کودکان و نوجوانان نیست بلکه تجربه ای است که در روند آموزش و فرآیند آفرینشگری خود به آن دست می یابند و موجب رشد ذهنی و توانایی آنان در خلاقیت می شود."

کتاب کودک و قصه در چهار فصل نوشته شده است. دو فصل اول به بحث های نظری و تئوری اختصاص دارد و به زبان ساده اطلاعاتی درباره ی قصه و ویژگی های و انواع آن، عناصر سازنده قصه و روش ها و ابزارهای آفرینش و نگارش قصه و ... ارائه می دهد. در دو فصل دیگر تمرین هایی برای کارگاه "روش های آفرینش قصه" به آموزگاران پیشنهاد می دهد.

این کتاب یک منبع کاربردی برای آموزگارانی است که علاقمند هستند دانش آموزان را با لذت نوشتن آشنا کنند.

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 10:47 ب.ظ

سلام خوانم فردا تولد منه

تولد تولد تولدت مبارک . اما اسمت رو نگفتی؟؟؟

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد