همشاگردی های مهربان

همشاگردی های مهربان

مجموعه ای از فعالیتهای علمی و عملی دانش آموزان پایه پنجم
همشاگردی های مهربان

همشاگردی های مهربان

مجموعه ای از فعالیتهای علمی و عملی دانش آموزان پایه پنجم

تعطیلات تابستانی در انتظار شماست

با توجه به این که دیگر به آخر امتحان ها و فرا رسیدن تعطیلات طولانی تابستان نزدیک می شویم و از طرفی مهم ترین دغدغه ی اولیا و دانش آموزان آن ها گذراندن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در این ایام می باشد . بهتر دیدم تا به مقاله ای در این مبحث اشاره کنم . انشاءالله که مفید واقع شود . 

این مقاله برگرفته از وب سایت همبازی می باشد .  

با تشکر از مدیریت سایت . 

شاید تلاش برای سرگرم کردن فرزندان در طول تعطیلات تابستان برای برخی والدین همانند یک کابوس باشد.

 

در این مقاله به نکاتی چند جهت کمک به بهتر سپری شدن تابستان اشاره شده است:

برنامه های تفریحی و ورزشی مدارس و مراکز تفریحی اطراف محل زندگی خود را برای فرزندانتان، بررسی کنید.

سعی کنید کل روز را برنامه ریزی نکنید. این کار شما را خسته خواهد کرد. بچه ها به این مقدار انگیزه هم نیاز ندارند.

بچه های کوچک تر، به اندازه بزرگ ترها، به زمانی برای استراحت و بیکاری نیاز دارند. از نوجوان خود توقع نداشته باشید که خواهان گذراندن کل تعطیلات خود همراه با خانواده شاد خود باشند. ممکن است آنها بخواهند گاهی هم کارهایی که خودشان دوست دارند انجام دهند....  

بقیه مقاله را حتما در ادامه ی مطلب مطالعه فرمایید .

در اطراف محل زندگیتان گردش کنید. مجموعه گردشگاه های محل خود را بررسی کنید. درباره محل زندگی خود بیشتر مطالعه کنید و سپس پیاده به جست وجو در آنجا رفته و هر آنچه که می توانید را کشف کنید. کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که از دفتر اطلاعات توریستی نزدیک محل زندگی خود راهنمایی بخواهید. وقتی در طول گردش، به خانه تان رسیدید از قدرت تخیل خود استفاده کرده و وانمود کنید شما در یک مهمانسرا اقامت کرده اید. شاید حتی بتوانید خانه خود را به سبک تازه ای بازدید کنید.

آشفتگی ها و درهم ریختگی ها را بپذیرید! اگر فرزندانتان خواستند کارهایی همانند چادر زدن و برگزاری اردو در خانه و یا اجرای نمایش یا برنامه تلویزیونی را انجام دهند، هر آنچه که لازم دارند را مهیا کرده و اجازه دهید آن را اجرا کنند. مطمئن باشید که آنها به موقع همه چیز را مرتب خواهند کرد.

برای فرزندان خود ایجاد رقابت کنید. مبلغی پول، برای مثال دو هزار تومان، در نظر بگیرید و اجازه دهید آنها برای بیرون رفتن برنامه ریزی کنند، بدون این که بیش از بودجه ای که در نظر دارید پول خرج شود. این عمل به همان اندازه که سرگرم کننده است، به آنها مهارت مدیریت مالی را هم خواهد آموخت.

سعی کنید به جای این که یک هفته تعطیلی خود را در یک مکان بگذرانید، چندین برنامه برای بیرون رفتن یا تفریحات کوچک داشته باشید. این کار به شما کمک می کند تا تعطیلات تابستانی شما خوشایندتر گردد.

قسمتی از باغچه خانه را در اختیار فرزندانتان قرار دهید و او را تشویق کنید تا گلها و سبزیجاتی که دوست دارد در آنجا پرورش دهند. خوراکی هایی که خودمان در خانه پرورش می دهیم، همیشه خوش طعم تر هستند و لذت بردن از دسترنج خود نیز باعث رضایتمان خواهد شد.

استراحت کنید و سعی کنید خوش باشید. به خاطر داشته باشید که این تعطیلات به شما هم تعلق دارد.

 

راهنمای برنامه ریزی تابستان برای والدین

مدرسه ها تنها برای سه ماه تعطیل می شوند، اما والدین بیشتر وقت خود را صرف برنامه ریزی آن برای فرزندان خود می کنند. از لحاظ جنبه های کاربردی، بدون شک برنامه ریزی تعطیلات تابستان به این معناست که برای مراقبت از کودکان خود، گزینه های گوناگونی را بر طبق یک برنامه ریزی مشخص ترتیب دهیم تا از تابستانی که پر از فرصتها و اوقات فراغت می باشد، به بهترین نحو بهره ببرند و همه این انتظارات زمانی برآورده می گردد که کمی هم به فرزند خود وقت برای تفریحات تابستانی بدهیم. حالا که بچه ها زمان بیشتری را در خانه می مانند، مادران خانه دار می توانند اوقاتی را با آنها سپری کنند. بنابراین، شما به یک مجموعه کامل از فعالیتهای روزانه تابستانی نیز نیاز خواهید داشت.

در هر حال، بهترین زمان برای شروع برنامه ریزی تابستان، زمانی است که هنوز زمستان به پایان نرسیده است، اما با این حال این راهنمای گام به گام برای برنامه ریزی تعطیلات، هر زمانی که شما اراده نمایید، به کمک شما خواهد شتافت.

 

گام اول:

طرح ریزی بر طبق برنامه هفتگی

من دوست دارم تا برای داشتن یک برنامه ریزی، یک چک نویس درشت از صفحات تقویم با اندازه های بزرگ تر چاپ کنم. این کار به من اجازه می دهد تا احتمالات را به جای برگه های تقویم یا تقویم الکترونیکی ، در آن بنویسیم.

تعطیلات تابستانی را با رویدادهایی که تاریخ آنها مشخص شده، آغاز کنید. همه مرخصی ها، اردوهای تابستانی، مهمانی ها، سفرها و تعطیلاتی که از آن اطلاع دارید را در آن قرار دهید. پس از آن تمامی قرارهای مهم کاری، مرخصی همکاران، مسافرتهای کاری و غیره را به آن اضافه کنید. اکنون شما از تعداد روزها و هفته هایی که نیاز به برنامه ریزی آنها خواهید داشت، به طور کامل آگاهی خواهید داشت.

 

گام دوم:

مشخص کردن اهداف

با تهیه اسکلت بندی زمانبندی تابستان، حالا زمان آن است که اهداف خود را تعیین کنید. خیلی وقتها تابستان هم برای کسانی که شاغلند و هم برای کسانی که خانه دار هستند، بازده کمی دارد. اما دلیل اصلی برای تعیین اهداف این است که شما دوست ندارید تابستانی داشته باشید که انگار لنگ لنگان به سوی آن می روید. اما وقتی هدف مشخص باشد، می توانید بر خود مسلط باشید. اهداف شما در تابستان ممکن است مربوط به کار یا خانواده باشد. اهداف شما می توانند تخصصی و جاه طلبانه مانند تکمیل یک پروژه باشد یا می تواند به سادگی اولویت بندی کارها به ازای هر ساعت از هفته یا روز باشند.

به طور حتم در حال حاضر خانواده شما لیست بلند بالایی از کارهایی که مایل به انجام آنها هستند، در دست دارد. شاید فرزند شما در دوران مدرسه نتوانسته یکی از دروس خود را به خوبی یاد بگیرد. تابستان زمان بسیار خوبی است که او بتواند با استفاده از راههای ساده تری از عهده یادگیری آن برآید.

 

گام سوم:

تصمیم گیری

گام بعدی شاید صرفه جویی در زمان و بازنگری جدول زمانبندی تان برای رویدادهای کاری و تعطیلات آخر هفته باشد. شاید همسرتان نتواند برای تابستان یک برنامه ریزی انعطاف پذیر بکند. هم به کار و هم به تعطیلات توجه کنید. این جداسازی، یکنواختی در سپری کردن تابستان در خانه و در کنار یکدیگر را هم برای والدین و هم برای بچه ها از بین خواهد رفت.

 

گام چهارم:

طرح ریزی روزانه فعالیت ها

به غیر از این که اردوی تابستانی را با موفقیت انتخاب کردید، باید طوری برنامه ریزی کنید که بچه ها بعضی روزها هم در کنار شما در خانه بمانند، زیرا آنها در خانه بودن را هم دوست دارند. در مورد چگونگی گام برداشتن در راستای اهداف روزانه ای که برای خود تعیین کرده اید، بیندیشید. کمی هم وقت برای تفریح کردن بگذارید.

 

نکاتی ساده برای مادران شاغل

برای والدین شاغل به خصوص مادران، که می خواهند برنامه ریزی کنندگان اصلی باشند، تعطیلی مدارس می تواند نمایانگر طرح یک کابوس شبانه باشد. شما باید با توجه به کیفیت زمانی خانواده و براساس اهداف پیونددهنده غیرقابل تعویض خانوادگی، اوقات فراغت فرزندانتان را در طول تابستان پر کنید. بدون اینکه از دست شما کاری برآید و متوجه شوید، فرزندانتان رشد خواهندکرد و راه خودشان را انتخاب خواهندکرد. بیندیشید که در یک دنیای ایده آل، آیا خواهان گذراندن همه تعطیلات تابستان با فرزندانتان و غرق شدن در تمامی لحظات آن هستید؟ در صورتی که شما هم می توانستید تمام این مدت را مرخصی بگیرید، عالی نمی شد؟ اما حقیقت تلخ است! شما به عنوان شخصی که شغل آزاد دارد یا یک خانم مدیر است، می دانید که تعطیلات به ندرت زمان رسیدگی به فراغت می باشد، زیرا شما زمان فراغت خود، فقط وقت دارید تا برای توسعه کار خود بکوشید.

اگر شما کارمند باشید، درک می کنید که رئیستان بدون وجود شما برای مدت زمانی، قادر به عهده دارشدن تمامی وظایف نمی باشد، اما امیدواریم که او فردی فهمیده و حداقل کمی انعطاف پذیر باشد که این مسئله هم بسته به شرایط موجود، متفاوت است.

پیش از آن که مجبور به اتخاد تصمیماتی مهم و تخصصی شوید، می توانید از این نکات برای گره گشایی از سؤالات خود یاری بجویید.

شاید معنای تعطیلات این باشد که شما مجبور به ایجاد یک نوآوری واقعی در مورد میزان شایستگی شما در مسئولیتهای تربیتی، باشد. بنابراین، اگر می خواهید به ساده ترین شکل ممکن آن را فراهم کنید، با دقت برنامه ریزی کنید. به دنبال یک راهنمای تخصصی بگردید تا برای این طرح ریزی شما را یاری کند. با توجه به منابع راهنماهای اینترنتی بسیار زیادی که این روزها موجود می باشد، هیچ دلیلی برای اشتباه کردن هم وجود نخواهدداشت.

زمان بچه داری باید بین پدرها و مادرها تقسیم گردد و این بستگی به میزان انعطاف پذیری کارفرماها دارد. شاید برخی پیشنهادکنند که در ابتدا مادر دو هفته مرخصی بگیرد و مراقبت از فرزندان را برعهده گیرد و سپس زمانی که مرخصی او به پایان رسید، پدرمرخصی بگیرد و این وظیفه را به عهده گیرد. زمانی که این چهار هفته به پایان می رسد، ایجاد شرایط ایده آل بسیار مشکل است. برای کودکان کم سن تر از روش بسیار گیج کننده خواهدبود. این دستورالعمل به شما یادآور خواهدشد که شما به راستی نیاز به کوشش و نگهداری اساس خانواده به بهترین نحو دارید. کارکردن در خانه، به طور قطع تحت کنترل داشتن آن و شاید بهترین فرصت برای به نمایش گذاشتن و آزمایش این دستورالعمل باشد. اگر رئیس شما این اجازه را صادر کرد که در طول تابستان بکوشید تا خانه تان را اداره کنید. حداقل در زمان کوتاهی که به شما داده شده، بیشتر خود را با زمانتان منطبق کنید و به فرزندانتان بیشتر رسیدگی کنید. پیشاپیش برنامه ریزی کنید تا به سرپرست خود، قبل از فرارسیدن تابستان میزان کارایی و کفایت خود را با تلاش برای برنامه ریزی، نشان دهید.

زمانی که فرزندانتان کمی بزرگ ترشدند، خواهید دید که کانونهای تابستانی بسیاری، از فعالیت های ورزشی گرفته تا کلاسهای فرهنگی و هنری ، در دسترس هستند. پیش از شروع تعطیلات سعی کنید بهترین مرکز فرهنگی تابستانی را بیابید و بی درنگ برای فرزندانتان ثبت نام کنید. 

 منبع : وب سایت بزرگ همبازی

نظرات 2 + ارسال نظر
نوشته های یک آموزگار دوشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:18 ق.ظ http://http:/teacher-ney.blogfa.com

سلام خانم درویشی عزیز
از حضور شما در وبلاگم سپاس گزاری می کنم .
با دیدن صفحه ی اینترنتی جالب و کا رآمدتان بر آن شدم تا با احترام به حضور شما را جمع دوستانم خوش آمد بگویم و پیوند وب خواهید بود.موفق و بهروز باشید.
به امید تبادل تجربیات تا همیشه ی بودن و معلم ماندن.

سلام . از اظهار لطف شما بی نهایت ممنونم و شما نیز از دوستان وبلاگ ما خواهید بود .

ارین پنج‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:38 ب.ظ

سلام خانم من تا حالا امتحاناتم رو خوب دادم

سلام آرین جان . بله . نتایج شما و کل کلاس تا این جا راضی کننده بود.
امیدوارم بقیه امتحان ها رو هم خوب بدید و همیشه موفق باشید .

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد