همشاگردی های مهربان

همشاگردی های مهربان

مجموعه ای از فعالیتهای علمی و عملی دانش آموزان پایه پنجم
همشاگردی های مهربان

همشاگردی های مهربان

مجموعه ای از فعالیتهای علمی و عملی دانش آموزان پایه پنجم

همشاگردی سلام

آغاز سال نو

با شادی و سرور

هم دوش و هم زبان

حرکت به سوی نور
آغاز مدرسه

فصل شکفتن است

هر زنگ مدرسه

بیداری من است
در دل دارم امید...بر لب دارم پیام
همشاگردی سلام....همشاگردی سلام
مهر از افق دمید

فصلی دگر رسید

فصل کلاس و درس

ما را دهد نوید
در دل دارم امید...بر لب دارم پیام
همشاگردی سلام...همشاگردی سلام
ای در کنار ما٬آموزگار ما

چون شمع روشنی در روزگار ما
روشن زنور توست٬کاشانه ی دلم

در زندگی توئی حلال مشکلم
در دل دارم امید...بر لب دارم پیام
همشاگردی سلام...همشاگردی سلام
فردا از آن توست٬ ای نسل چاره ساز....

با یاری خدا آینده را بساز
فردای روشن است٬ با وحدت کلام

از ما تورا درود....از ما تورا سلام
همشاگردی سلام...هم شاگردی سلام

زنگ هدیه ها

سلام.  

از این به بعد قراره با بچه های پنجمی باشیم ولی به سومی ها قول داده بودم که کم کم فیلم هاشون رو اینجا بذارم که امروز یکی رو گذاشتم. 

زنگ هدیه ها بود بعد از ایام تاسوعا و عاشورا و پسرهای ما از اونجا که توی مدت ماه محرم نوحه ی دوازده تا گل سرخ رو خوب گوش داده بودند خیلی اتفاقی وقتی که داشتن کتاب کارشون رو کامل می کردند شروع به خوندن و سینه زنی کردند . من هم جلوی این کار رو نگرفتم و این لحظه ها رو ثبت کردم . تو اون لحظه ها واقعا خوشحال بودم که تونستم با یه کار هر چند کوچیک توجه بچه ها رو به مسائلی جلب کنم که قبلا بی تفاوت از کنارش رد میشدن و همه ی توجه اون ها قبل از این سمت خوندن شعرها و یا موسیقی های نامانوس با فرهنگ ایرانی بود. البته این به این معنی نیست که مسائل قبلی رو کاملا فراموش کردند بلکه حداقلش کم رنگ تر شد . 

برای دیدن و دانلود این کلیپ می تونید به لینک زیر مراجعه کنید. 

البته کیفیت پایینش رو بر من ببخشید. 

http://s3.picofile.com/file/7506106127/Video0012.3gp.html

ما حاضریم ...

سلام . 

 امروز برای استقبال از کلاس اولی ها به مدرسه رفتم . جای همه ی دوستان خالی بود . معصومیت این بچه ها اولین موضوعی هست که آدم رو جذب می کنه. وبعد شور و اشتیاقشون. 

امیدوارم در تمام سال های تحصیلشون همین طور با نشاط و سرزنده باشند. 

امروز بینمون جای آقای نباتی شغل واقعا خالی بود.(به امید سلامتی ایشون) 

از بزرگ مردهای کوچکمون هم عکس گرفتم (کامل) البته قول میدم تا هفته ی بعد عکس ها رو به صورت اختصاصی بذارم. 

بعد از اینکه عزیزانمون به همراه اولیای محترمشون از ما خداحافظی کردند ؛ من مشغول آماده کردن اتاق درسمون شدم . خلاصه اینکه تا حدی به شرایط مطلوب رسیدم. و آماده ی پذیرایی از پسرهای گل پنجمی هستم .  

این هم چند تا عکس از اتاق درسمون... 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 منتظرتون هستم .  

تا شنبه ...

اولی...

ارسلان عزیزم نوگل اولی شکفتنت مبارک  

از طرف خاله 

 

خبر خبر ....

خبر خبر - خبر خبر . داریم میریم سفر. 

بله - سفر . سفری به زیبایی مهر و مهربانی . از چهارشنبه همین هفته سفر علم و دانش دوباره شروع می شه البته برای کلاس اولی های کوچولو (انشاء الله که موفق باشند).  

و شنبه زنگ علم و دانش را در تمام مدارس کوچک و بزرگ - دور و نزدیک - شهر و روستا خواهیم شنید.  

من برای همه ی دوست های کوچک کلاس سوم ب دوستانی که یک سال (هشت ماه ) رو در کنار هم بودیم آرزوی موفقیت و سربلندی دارم. امیدوارم تو لحظه لحظه های زندگیشون شاد و شادکام باشند .دوست های من دوستون دارم و به خدای بزرگ می سپارمتون. و همچنین دبستان مهرالفبا - دبستان مهر و مهربانی.

و از طرفی هم به آقاپسرهای گل کلاس پنجم (کلاس یاسین) دبستان طلوع فجر سلام میگم. بچه هایی که هنوز نمی شناسمشون. و از امروز این وبلاگ متعلق هست به این اتاق درس - اتاق درس یاسین .

انشاءالله روزهای قشنگی رو با هم می سازیم. 

دعای خیر ...

سلام به همه ی دوستان. 

در حالی که ما خودمون رو برای مهری جدید مهیا می کنیم  ِ در حین ناباوری با خبر شدیم آقای نباتی شغل مدیریت دبستان طلوع فجر در بستر بیماری هستند. 

براشون از خداوند متعال آرزوی سلامتی وبهبودی رو داریم و امیدواریم امسال هم ایشون رو در کنار خودمون تو مدرسه ببینیم و از تجربیات با ارزش ایشون استفاده کنیم. 

دوستان دعای خیرتون رو از ایشون دریغ نکنید.

قطب شمال وعوامل بیماری زا

انسان در قطب شمال هرگز دچار سرما خوردگی نمی شود. در قطب ،نه تنها دچار آنفلوآنزا نمی شویم ، بلکه از بیماری هایی که با ویروس و میکروب انتقال پیدا می کنند نیز در امانیم. در این منطقه از زمین ، هوا به قدری سرد است که هیچ نوع موجود زنده ی میکروسکپی نمی تواند زنده بماند.

سلام . خداحافظ

دیگه کم کم داریم به ماه مهربونی ِماه مهرِِ ِ نزدیک میشیم.  

سال جدید دوست های جدید کلاس جدید معلم جدید همه منتظر ما هستند. 

من هم دیگه کم کم باید از بچه های دوست داشتنی کلاس سوم ب و مدرسه ی دوست داشتنی مهرالفبا خداحافظی کنم و به بچه های خوب کلاس پنجم طلوع فجر سلام کنم. 

البته هیچ وقت بچه  های سوم ب رو فراموش نمی کنم. نقاشی هایی رو که برام کشیدید و نامه هایی رو که برام نوشتید همیشه خواهم داشت و عشقتون رو تو قلبم نگه می دارم. 

البته باید منو ببخشید که نتونستم فیلم هاتون رو بذارم. ولی سعی می کنم در صورت امکان فیلم ها رو هم تو این وبلاگ ثبت کنم تا هر وقت دوست داشتید خاطراتتون رو مرور کنید. 

دوست های کوچک من خداحافظ. 

 

تاریخچه دماسنج ...

دانش آموزان کلاس سوم در کتاب علوم خودشان با دماسنج آشنا میشوند ؛ به همین خاطر مطلب زیر را برای سومی ها و همه ی بچه هایی که به علوم علاقه مندند می نویسم .

 

 اولین دماسنج به وسیله ی ( گالیله ) و (سنکتوریوس ) به طور جداگانه در قرن هفدهم میلادی اختراع شد. ساختمان این دماسنج ، تشکیل شده بود از یک لوله ی درجه بندی شده که در انتهای آن حبابی پر از مایع قرار داشت. گرم و سرد شدن این حباب ، موجب تغییر ارتفاع مایع در این لوله می شد . تقریبا صد سال بعد در سال 1714 میلادی ( فارنهایت )  دماسنج جیوه ای را برای اندازه گیری حرارت اختراع کرد.

پانزده سال بعد ( ریمور ) دماسنج الکلی را برای اندازه گیری سرما ساخت. جیوه برای این نوع دماسنج مناسب نبود. زیرا جیوه در 39- درجه ی سانتی گراد ( یعنی 39 درجه زیر صفر ، که نشان دهندی سرما است ) منجمد می شود.

درجه بندی سنتی گراد که در آزمایشگاه مورد استفاده قرار می گیرد در سال 1742 میلادی به وسیله ی سیلسیوس پیشنهاد شد. این درجه بندی دارای 100 درجه بین نقطه ی انجماد و نقطه ی جوش آب است.

به نقل از کتاب خواندنی های کوتاه علمی 

  

 

آیا می دانید که .....

 

کشتی ها یی که به طرف شرق می روند سبک تر از آن هایی اند که به سمت غرب در حال حرکت اند و این به دلیل حرکت وضعی زمین به طرف مشرق است .   

 

منبع : کتاب خواندنی های کوتاه علمی

صداها و نواهای دوست داشتنی ...

برای دانلود موسیقی خدا میتونید به لینک زیر مراجعه کنید .